Most egy éve kaptam Bagit, ezt az eleven, okos, kedves szeretetremeltó puli kutyust.
Utána hallottam a mondást: ez nem kutya, ez puli. Pont így igaz.
Amikor megkaptam kicsi szőrgomolyag volt, két okos barna szemmel. Autóval mentem utánna Vásárhelyig, hazafele mindent kihányt amit evett, többször ki kellett tisztítanom… de amikor rámnézett szelid kicsi szemeivel nem tudtam haragudni rá…: )
Folyton a sarkamba volt, majd elaludt egy karton dobozba.

Mindent birtokba vett, és minden érdekelte már az első napokba. Elhordta a papucsokat, cipőket, mobil-tőltőt, újságot, sapkámat. Szétrágott néhány dolgot, de mostanra leszokott róla. Folyton mozgott, nehéz volt róla fotót csinálni.
Az elején amikor sétáltunk és nagyobb kutyák mellett mentünk el, vagy jött egy autó ölbe vettem. Osztán szépen nőtt, most kb 15 kiló, kicsit nehéz ölbe cipelni🙂 azért ilyen nagy, mert nem tiszta puli, a szőre sem hosszú. Az anyja puli, az apja valamilyen nagytestű lehetett, így keverednek a fajtajegyek.

Most egy nagy borzos szeretetreméltó puli, aki akkor boldog ha vele vagyok. Odabújik az ölembe, állandóan meg akarja nyalni a kezem vagy az arcom. Találkozásunk tehát egyfajta ölelkezés, ami után hozza a játékait. Egy pléd csíkokra hasadva már, ezt kezembe adja, majd húzni kezdi, de jóóó játék🙂 majd a bumeráng, a labda. A labdát hozza utoljára.

Minden érdekli a tárgyak közül amiket használunk, és mindent próbál elcsenni.
Olyan jó a természete hogy tanítani kéne. Ha felmérgelődik, mert beteszem az udvarára, gyorsan iszik egy kis vizet és valamivel elfoglalja magát. Önérzetessége és büszkesége miatt nehezen tanítható olyan sablonos dolgokra mind: adj pacsit, hozd ide a botot. Ezek nem érdeklik, én sem erőltettem.
De ösztönösen véd minket, kerít mint a pásztorkutyák, és figyel mindenre. Ez a körbekerítés valami jó ősi módszer lehet, egyszer láttam a mezőn egy lovat hogy leállított: futott körbe körülötte, és aprókat mélyeket vakkantva a ló szűkölni kezdett, megtorpant és mozdulni se mert, amíg valahogy megfogtam.
Ugyancsak ösztönösen távolságtartó az idegenekkel, sokat ugat, és ha valaki akkor jönne az udvarra amikor szabadon van, (eddig még nem volt rá példa) szerintem letépné a nadrágját, hátulról, mert a pulik örökké kerítik az embert.:))